Sembunyi kan dokumen tanpa sebarang software.

Kali ini kita kongsi bersama macamana caranye sembunyikan local disk anda,hehehehe..tentu korang ada dokumen-dokumen yang tak nak di share ngan orang lain kan?sebagai contoh saya tak nak share gambar-gambar saya ngan orang dan saya tak suka bila orang suka-suka ati je buka dokumen-dokumen yang sangat penting buat saya,ok la mari kita belajar bersama macamana hendak sembunyikan dokumen-dokumen yang kita tak nak orang usik atau orang lain tengok dan yang paling best cara ini tanpa memerlukan sebarang software! jom....


Pergi kat START>RUN>CMD kemudian taipkan DISKPART lepas itu taipkan LIST VOLUME dan dia akan keluar macam ini


volume### ltr label Fs type size status info
---------------------------------------------------
Volume 0 F DC-ROM
Volume 1 C NTFS Partition 7000Mb Healthy
Volume 2 D soft NTFS Partition 8000Mb Healthy
Volume 3 E porn NTFS Partition 8000Mb Healthy

Jika hendak sembunyikan Drive E taipkan je SELECT VOLUME 3 kemudian taipkan lagi REMOVE LETTER E sekarang local disk E dah di sembunyikan!kemudian reboot pc korang yang jiwang itu..hehehehe!

Ok sekarang macamana kita hendak tengok kembali local disk E yang disembunyikan tadi? hah...apa yang perlu di buat ialah ulang kembali step-step tadi cuma bila sampai part REMOVE LETTER E tu kita tukarkan REMOVE tu ke ASSIGN,senang kan?contoh ASSIGN LETTER E,lepas tu local drive E tu akan muncul..hehehehe!korang jangan bimbang kerana dokumen-dokumen kesayangan korang tu tak akan diubah mahupun berubah cuma korang kena hati-hati dan ingat betul-betul local disk yang korang sembunyikan tu.Kalau tak korang punya peluang yang amat cerah untuk format balik pc jiwang korang tu!